Google Analytics Inzicht krijgen in uw website bezoekers en deze goed gebruiken en analyseren

  • Google Analytics

Google Analytics

Inzicht in uw bezoekers met Google Analytics

Voor verkeer op je website zorgen is één, maar wat zijn de acties van de bezoeker?
Wat is het doel van je website? En vertonen de bezoekers ook het gewenste gedrag?

Voor elke website is het een must om Google Analytics te gebruiken. Tenminste, als het maximale rendement gewenst is. Het uiteindelijke doel is dat de bezoekers contact opnemen, een order plaatsen op de webshop of een offerte aanvragen. Als er contact met een bezoeker is is de kans groot dat deze persoon geïnteresseerd is in de dienst/product van de website.

Het eerste contact wordt gelegd via de website. Het is daarom van belang om deze goed voor elkaar te hebben. Veel bedrijven vinden het belangrijk dat het design van de website mooi is, dat de bezoeker op een moderne website terechtkomt. Dat is ook zeker belangrijk. Nóg belangrijker is dat een bezoek ook iets oplevert. Daarom is Google Analytics van groot belang.

Aanpak

Met Google Analytics kunnen we bezoekers analyseren. Via welk kanaal komen ze, hoe lang blijven ze hangen en op welke pagina’s? Maar helemaal interessant: wat is de weg van de bezoeker geweest die tot een actie –offerte aanvraag/aankoop/bel-mij-terug formulier- zorgde?

Als er genoeg data beschikbaar is van alle bezoekers is het mogelijk in te zien welke pagina’s positief bijdragen aan de gewenste actie, maar ook welke pagina’s minder/niet. Die moeten aangepast worden. Met de data is ook in te zien via welk kanaal welke actie heeft opgeleverd. Via welk zoekwoord komen de meeste bezoekers en via welk zoekwoord komen de meeste acties. Deze informatie is waardevol. Waar moet de focus op liggen qua kanaal en pagina’s op de website.

Google campagnes kunnen heel goed lijken te lopen. Zonder een renderende website levert het nog niks op. Onze insteek is om alle uitingen die u als bedrijf communiceert (van kantoorpand tot aan logo en van kleding tot aan website) op elkaar afgestemd moet worden. Alle uitingen moet elkaar versterken. Door dat in gedachte te houden samen met het gedrag op de website is het mogelijk om het doel om klanten te werven makkelijker te maken.

Wilt u met ons van gedachte veranderen over Google Analytics of heeft u vragen? Vul dan uw gegevens hiernaast in.

 

Volg ons via