Google Ads advertentie uitbreiden met extensies

Je kan je advertenties bij Google Ads uitbreiden met extensies. Deze zorgen naast meer advertentieruimte voor een hoger doorklikpercentage en kwaliteit van je campagne.

Er zijn meerdere extensies in te stellen.  Hieronder lichten we deze toe.

 

In bovenstaand voorbeeld zie je (blauw omlijnd) drie verschillende extensies naar voren komen. De bovenste is de highlight extensie. Hierin verwerk je de USP’s van je bedrijf om je te onderscheiden van je concurrent. Deze zijn niet klikbaar, maar geven je de ruimte om de zoeker te laten weten waar je bedrijf voor staat. Het zorgt voor meer betrouwbaarheid.
Onder de highlight extensie zie je sitelinks. Deze zijn wel klikbaar. Door sitelinks in je advertentie te verwerken kan de zoeker direct naar de pagina waar hij heen wilt.
Onder de sitelink zie je de locatie extensie. Daarmee geef je aan waar je bedrijf gevestigd is.
Daarnaast kan je de oproep extensie instellen. Mensen die zoeken vanaf een mobiel of computers/laptops met Skype kunnen direct contact opnemen door op deze extensie te klikken.
Met de recensie extensie kan je laten zien wat anderen over je bedrijf te zeggen hebben.
Als je bedrijf een app heeft kan je deze ook instellen als extensie. Als iemand daarop klikt gaan ze direct naar je app en kunnen ze deze downloaden.

Waarom extensies instellen voor je Google Ads extensies?

Alle extensies zorgen ervoor dat je advertentie en bedrijf betrouwbaarder overkomt. Met de highlight extensies kan je je onderscheiden. Met de oproep extensie geef je aan dat je makkelijk te benaderen bent en met de locatie extensie weet de zoeker dat ze langs kunnen komen bij je bedrijf. De recensie extensie (mits positief) verlaagt de drempel om zaken met jouw bedrijf te doen, omdat ze zien dat meerdere mensen/bedrijven hen voor zijn geweest.
Kortom, alle extensies zorgen er samen voor dat je advertentie beter opvalt, de kans op een bezoeker groter wordt én je komt betrouwbaarder over. De kans op een bezoeker/conversie/contact is dus vele malen groter.

Welke extensies komen wanneer naar voren?
Je kan zelf niet bepalen welke extensies in welke volgorde naar voren komen. Bij de Highlight extensies toont Google wel vaker de bovenste extensies. Daarom moet je de belangrijkste USP’s bovenaan zetten.
Daarnaast worden de extensies eerder naar voren gebracht door Google als je in de top drie staat. Hieronder zie je een goed voorbeeld.

 

De eerste drie advertenties hebben verschillende extensies en vallen op. De advertenties aan de rechterkant (positie 4 en lager) hebben geen extensie, terwijl deze adverteerders ze wellicht wel hebben ingesteld.
Dit is een extra reden om je campagne te richten op een top drie positie. Je valt dan sowieso meer op, maar met de extensies erbij helemaal. Je ontvangt dan meer bezoekers/conversies/contactmomenten, je CTR stijgt en de kwaliteit van je campagne wordt beter.

Wil je meer weten of advies over het instellen van de extensies?
Neem contact op met Klik Succes